Müşteri Segmentasyonu

Dinamik müşteri segmentasyonu (DCS), yöneticilerin zaman içinde müşteri segmentlerinde meydana gelen dinamik değişiklikleri gözlemleyerek pazarlama stratejilerini uygulamalarında yararlı bir araçtır. Crespo’nun dinamik bulanık c araçları (CDFCM), DCS için literatürde sunulan kümeleme algoritmalarından biridir. CDFCM algoritmasında, içinde bulunan bazı eksiklikler nedeniyle, değiştirilmiş dinamik bulanık c-ortalama (MDFCM) algoritmasına yol açan değişiklikler önerdik. MDFCM algoritmasının performansını göstermek için, on bir yeni veri güncellemesine sahip bir perakende süpermarket veri seti kullanılarak CDFCM algoritmasına kıyasla kapsamlı deneyler gerçekleştirilmiştir. MDFCM algoritmasının sonuçlarını doğrulamak için, kare hata (WSSE), kök ortalama kare hata (RMSE), Kwon indeksi ve Tang indeksi toplamında Xie-Beni (XB) indeksi gibi bulanık kümeleme değerlendirme ölçümleri kullanılır. Deneysel sonuçlar, MDFCM'nin DCS için en etkili kümeleme algoritması olduğunu ve sonuçların önemini göstermek için istatistiksel olarak test edildiğini göstermektedir. MDFCM algoritması ayrıca, Fathabadi’nin dinamik bulanık c-araçları (FDFCM) adı verilen bir başka başarılı algoritma ile karşılaştırılmıştır. MDFCM algoritmasının kullanışlılığını göstermek için bir DCS çerçevesi önerilmiştir ve bir vaka çalışması yoluyla gösterilmiştir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Popular Posts