Kuyruklar

Günlük yaşamımızda kafeteryalar, süpermarketler, bankalar, benzin istasyonları vb. Gibi kuyrukların bulunduğu çeşitli durumlar vardır. Bu tür kuyrukların performansı çeşitli önlemlerle açıklanabilir. Bu makalede, servis istasyonunun kullanım faktörü, sistemdeki beklenen müşteri sayısı (L) ve sonsuz tekli için ortalama kuyruk boyutu (Lq) olarak da adlandırılan trafik yoğunluğu (ρ) tahminleri üzerinde durulmaktadır. Poisson gelişleri ve üstel (Markovian) servis süreleri ile kuyruklar sunar. Hesaplamalı deneyler, performans ölçümlerinin maksimum olabilirlik tahmin edicilerinin (MLE'ler) küçük ve orta numuneler için taraflı olduğunu göstermektedir (n <50). Bu nedenle, parametrik olmayan bootstrap yöntemi ile düzeltilen bir versiyon analiz edilir, bu da araştırmacıların n = 10 boyutundaki numuneler için n = 10'luk numuneler için ortalama hatalarla eşdeğer ortalama hatalarla n = 10 boyutundaki numuneler için ekstra bir hesaplama çabası ile düzeltilmiş tahminlerle başarabildiğini gösterir. 200. Bu azaltma, bir kuyruk sisteminin performans ölçümlerini tahmin etme sürecine getirebileceği maliyet ve zaman azalması nedeniyle pratik uygulamalarda çok önemli olabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Popular Posts