STK Ajansları

Bu çalışmanın amacı, çatışmayı çözme süreci yoluyla sorunu teşhis etmek ve çözmek ve STK ajanslarını birinci sınıf öğrencileri için bir hizmet-öğrenme programına dahil etmekti. Katılımcıların zorluklarını ve sorun çözme deneyimlerini kapsamlı bir şekilde araştırmak için eylem araştırma yöntemi uygulanmıştır. Çalışmaya 107 erkek ve 12 kız öğrenci olmak üzere toplam 119 birinci sınıf öğrencisi katıldı. Sonuçlar, öğrencilerin bu programın başında karşılaştıkları zorluk ve çatışmaların hizmet kuruluşları ile zayıf işbirliği olduğunu ve hizmet hazırlamada iletişim becerilerini, çok kültürlü okuryazarlığı ve sosyal katılım yeteneğini geliştirmeleri gerektiğini göstermiştir. İlgili kavramların müfredata entegre edilmesinin ve çatışmaları çözmek için öğrenciler ve hizmet temsilcileriyle iletişimin geliştirilmesi, daha sonraki sürecin sorunsuz bir şekilde ilerlemesini sağlamıştır. STK ajansları bu programa daha fazla dahil oldular. Yaratıcı rehberlik ve düşünme yoluyla, öğrenciler çatışma çözümü ve sosyal uygulamanın önemini anlama ile ilgili iletişim ve kişilerarası yeteneklerin geliştiğini göstermiştir. Bu eylem araştırmasının bulguları, hizmet-öğrenme için ortaklıklar kurması ve tüm katılımcıların dahil olduğu çatışmaları çözmesi gereken ilgili eğitimciler ve topluluk temsilcileri için referans olabilecek içgörü ve öneriler sağlamıştır.

0 yorum:

Yorum Gönder

Popular Posts